torstai 8. syyskuuta 2011

Hidasta elämää

Eilen kerroin teille hieman tämän vuoden tavoitteistani ja yksi niistä oli stressaamisen lopettaminen. Olen lukenut jonkin verran aiheesta downsiftaus ja se kiinnostaa minua hurjasti. Pyrin tällä downsiftauksella siihen että ehtisin tehdä työn lisäksi muitakin itselle merkityksellisiä asioita. Mielestäni tämä yhteiskunta pyörii liikaa työnteon ympärillä. Vaikka isäni aina minulle sanookin, että "työ on parasta terapiaa", pitäisi sen työnteon lisäksi ehtiä myös nauttia elämästä. Toisaalta isälläni on sellainen työ, josta saa myös fyysistä kestävyyttä ja näin ollen myös sitä "urheilun" tuomaa endorfiinia. Itsehän teen ihan siistiä sisätyötä, joten se urheilu on sitten haettava sieltä vapaa-ajalta. Onneksi olen kuitenkin vain HARVOIN ylitöissä, joten vapaa-aikaa minulla pitäisi olla ihan riittävästi tässä 8 - 16 työssä. Joskus vaan olisi arkiaamuna kiva jäädä sänkyyn nukkumaan.. No viikonloppuna sitten. :) 


Olen myös vuoden alussa aloittanut kierrättämisen. Ystäväni M on tehnyt näin jo monta vuotta ja olen aina ihmetellyt miten hän jaksaa kierrättää kaikenmaailman materiaalit. No, nyt meiltäkin löytyy kierrätyspiste kotoa. Kesällä haaveilin vielä taloyhtiön yhteisestä kompostista. Turussa kun missään taloyhtiössä ei ole biojätteiden keräämisastiaa. 


Uusi keittiön baaripöytä. Nyt on tilaa lukea Hesari!

HS C7 Irtisanoutunut haluaa elää spontaanisti
Luin tänään aamulla Hesarista mielenkiintoisen artikkelin. Se kertoi 27-vuotiaasta insinööristä, joka irtisanoutui työstään öljy-yhtiössä ja lähti matkustelemaan ympäri Eurooppaa. Tässä on sitä jotain, mitä itsekin tekisi mieleni tehdä. No tekisinkin, jos olisi rahaa. Miksi kaikkeen aina tarvitsee rahaa? Miksi ei voida elää vaihdantataloudessa? 


Nemo hautautui tapansa mukaan peittoon ja minun paitaani. Pikku kettu.
Sain muuten synttärilahjaksi tavaran, johon olen rakastanut ensisilmäyksellä, nimittäin jäätelökoneen. Olen tehnyt jo jukurttivaniljajäätelöä ja se onnistuin mitä parhaiten. Mieleni tekisi kokeilla myös kaverin ehdotuksesta Rocky Road-jätskiä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti